Kundrelationer

Ta vara på möjligheter och behålla kunder

Digitaliseringen innebär inte bara utmaningar för detaljhandeln – den erbjuder också stora möjligheter: Dessa sträcker sig från att tilltala kunden på ett personligt sätt i nätbutiken, till att genomföra transaktioner i butik eller i nätbutik, ända fram till olika onlinebutiker. och offlineförsäljningskanaler som är harmoniserade med varandra. Företag måste utnyttja dessa möjligheter på bästa sätt för att behålla sina kunder på lång sikt och förbli konkurrenskraftiga.

Sömlös shoppingupplevelse i flera kanaler

Öka sannolikheten att du kommer att behålla dina kunder med personliga erbjudanden och en sömlös övergång mellan online och offline shopping. Ditt företag kommer att behålla kunder på lång sikt med personliga erbjudanden och en sömlös övergång mellan online och offline shopping. Du kommer att behöva tilltala dina kunder på ett riktat och anpassat sätt vid varje kontaktpunkt, online såväl som offline, för att behålla kunder samt att få nya.

Du kan erbjuda dina kunder en konsekvent kundupplevelse över alla kanaler med personligt modulerade tjänster under hela kundresan, vilket kan inkludera reservationer, tillgänglighet, varukorgsöverföringar, kundkort eller vouchers.

Våra experter hjälper dig att tackla denna utmaning och utveckla en sann omnikanal som länkar samman fysiska butiker med onlinebutiker och skapar kundupplevelser över kanaler.

Personlig digital marknadsföring

Realtidsanalys underlättar utvecklingen och insamling av relevanta data och ger nya insikter om kundbeteende. Personalisering och innehållsoptimering i linje med målgrupper är avgörande ur ett marknadsföringsperspektiv. Å ena sidan vill kunderna inte dela med sig av sina personuppgifter, men å andra sidan vill de få personligt innehåll om särskilda ämnen.

Du kommer bara att kunna få relevant kundinsikt om du tänker bortom försäljningsställen och e-handelstransaktioner – särskilt om du utvecklar en hyperlokal syn på dina företags och kunders miljö. På så sätt kan innehåll och kundresa anpassas i största möjliga grad för att öka sannolikheten för att ett köp kommer att göras.

Våra experter hjälper dig att utveckla relevanta processer och få nya insikter om kundbeteende.

Försäljningsstöd

"Sales Assist" ger all relevant information om dina kunder – såsom lämpliga produkter, tjänster och orderhistorik – med ett ögonkast. Personalisering och innehållsoptimering i linje med målgrupper är avgörande ur ett marknadsföringsperspektiv. Å ena sidan vill kunderna inte dela med sig av sina personuppgifter, men å andra sidan vill de få personligt innehåll om särskilda ämnen.

Du kommer bara att kunna få relevant kundinsikt om du tänker bortom försäljningsställen och e-handelstransaktioner – särskilt om du utvecklar en hyperlokal syn på dina företags och kunders miljö. På så sätt kan innehåll och kundresa anpassas i största möjliga grad för att öka sannolikheten för att ett köp kommer att göras.

Våra experter hjälper dig att utveckla relevanta processer och få nya insikter om kundbeteende.


En AI-lösning som når ut till kunder på deras nivå

Lär dig hur artificiell intelligens tar tillbaka det i kommunikationen, vad som tidigare togs för givet: kunskap om varje enskild kunds intressen och egenskaper.

Läs användningsfall

Butiksöversikt

Butiksöversikten kombinerar intern och extern data om din butik eller marknad så att din butiksledning får en helhetsbild och har åtgärdsrekommendationer för att optimera butiksdriften. Du kommer också att få rekommendationer för att optimera butiksdriften och leda praxis baserat på datatolkningar från andra butiker som kommer från liknande sammanhang.

Genom att införa en butiksöversikt hjälper vi dig att kombinera olika datatyper med dina interna data och visualisera dessa för din butiksledning. På så sätt kan vi skapa en hyperlokal syn på din verksamhet och du får stöd i hyperregional marknadsplanering och ledning.

Digital assistent

Det fullfjädrade, interaktiva chatt-alternativet underlättar interaktionen mellan människor och IT-system genom naturligt språk. Våra experter hjälper dig att definiera och skapa ett interaktivt chattalternativ för att stödja och underlätta i din verksamhet.

Interaktiv (audio) visuell och digitaliserad information

Genom att använda interaktiva bildskärmar och VR får dina anställda tillgång till personlig, ytterligare kundinformation under sin säljpresentation. Toppa din omnikanalstrategi med dynamiska digitala skyltsystem. Viss preferensdata kan samlas in från dina kunder i butik och analyseras med hjälp av beteendedetekteringstekniker.

Våra experter kommer att stödja dig i att strategiskt använda interaktiva displayer och VR för att ge dig rekommendationer om åtgärder för att tilltala dina kunder på ett personligt sätt, med anpassat innehåll.

Interaktiv (audio) visuell och digitaliserad information

Genom att använda interaktiva bildskärmar och VR får dina anställda tillgång till personlig, ytterligare kundinformation under sin säljpresentation. Toppa din omnikanalstrategi med dynamiska digitala skyltsystem. Viss preferensdata kan samlas in från dina kunder i butik och analyseras med hjälp av beteendedetekteringstekniker.

Våra experter kommer att stödja dig i att strategiskt använda interaktiva displayer och VR för att ge dig rekommendationer om åtgärder för att tilltala dina kunder på ett personligt sätt, med anpassat innehåll.

Se hela människan - förstå hela kunden

Customer experience management är ett inget företagskoncept som vi försöker imponera på dig med. När du närmar dig och implementeras på rätt sätt kan du fastställa konceptets effektivitet och dess bidrag till framgången för ditt företag mycket exakt. I vitboken "Se hela människan – förstå hela kunden" tar vi upp viktiga verktyg och nyckelindikatorer, använder praktiska exempel för att beskriva potentiella användningsområden och förklarar hur du kan förbereda dina egna projekt för hantering av kundupplevelser. Vårt mål är att ge dig en kortfattad introduktion till detta spännande ämne.

Läs mer om Customer experience management


Några frågor?

Det finns ingen webbplats eller broschyr som kan ersätta ett personligt möte för att prata om dina behov och utmaningar. Vi ser fram emot ett möte på plats, så vi kan prata vidare.

Kontakt

Spara denna sida. Ta bort denna sida.